HTS-legat til engagerede elever

 

Mandag eftermiddag uddelte HTS Nordjylland deres årlige legater til elever, der 'er engagerede og til stede i uddannelsen, kæmper for at nå sine mål og bruger sine evner på andre end sig selv'.

I år uddelte fonden i alt 240.000 kroner til 12 elever, heriblandt fire elever her fra TECHCOLLEGE.

Et stort tillykke til:

Tjenerelev Mathias Synkesen Rasmussen
Smørrebrød & Catering-elev Stine Brøndum
Kokkeelev Elisabeth Madsen
Receptionistelev Irene Løvhøj Christensen.

TECHCOLLEGE's forhenværende direktør, Michael Johansson, stod for at overrække de fire diplomer med en tale, hvor han blandt andet læste første vers af Halfdan Rasmussens digt "Noget om at være" op, mens han mindede eleverne om, at det vigtigste i livet er at være sig selv, og at ægte frihed er at bestemme over sit eget liv.

Også et stort tillykke til

Daniel Moelsby Christensen, Nete Nordstrøm Jørgensen og Sedigheh Baharlooei fra AMU Nordjylland, samt Victoria Grøn Uhrenfeldt, Andreas Solomonsen, Helene Lindberg Kristensen, Anja Kristine Storgaard Christiansen og Emil Lisbjerg Nielsen fra Aalborg Handelsskole.

Alle 12 elever får med diplomet altså hver 20.000 kroner. Et beløb, som de skal huske at melde til skattevæsenet, som der fra talerne blev gjort opmærksom på flere gange. Det må vi så håbe, at de husker.

 

Seneste nyheder

Som at være tilbage i klassen

01-04-2020

Jesper Dahl Stensbøl havde et hold elever på tømreruddannelsen, der skulle starte virtuelt på skoleforløb, og forinden var han en smule bekymret for, hvordan det skulle gå. Det gik dog over al forventning, og nu er det som at være tilbage i klasselokalet - på godt og ondt.

Ja-hat og positive briller er fundet frem

31-03-2020

Der er stor forskel på at sidde bag ved en computer og stå i et køkken. Men faglærerne på gastronom-uddannelsen har valgt at tage grydeskeen i den anden hånd og ser positivt på muligheden for at få mere digitalisering ind i undervisningen.

Mekanikerne har været virtuelle længe

27-03-2020

Mandag 30. marts møder et hold hovedforløbselever virtuelt ind på personvognsmekanikeruddannelsen. Netop der har de dog gjort en dyd ud af at arbejde virtuelt i de sidste par år, så både lærere og elever er godt klædt på til at klare sig igennem den nuværende situation, mener en af underviserne.

Vis flere