Online Marketing Manager

 
Kursus starter den 28.10.2020
Kursusdatoer:
5x2 dage, den 28.-29.10.2020, den 04.-05.11.2020, den 11.-12.11.2020, den 18.-19.11.2020 og den 25.-26.11.2020.

Online Marketing Manager

Den perfekte vej til at skabe resultater på internettet! 

10 kursusdage fordelt over en periode, så du også kan nå at passe dit job!

Kursusindhold
Dette kursus giver dig en grundlæggende forståelse for, hvordan du laver online markedsføring. Internettet er stort, og mulighederne er mange, og derfor kan det være ekstra svært at finde den helt rigtige online marketings opskrift for netop din virksomhed.

På Online Marketing Manager-kurset vil du først lære at lægge din (eller en) virksomheds online marketingstrategi. Du vil lære at udnytte dine digitale muligheder, og hvor du bedst skaber resultater ud fra dine mål og behov. 

Du vil få et direkte kendskab til de forskellige værktøjer, og du vil med øvelser og teori lære at implementere disse løsninger. Du vil derfor efterfølgende selv kunne øge trafikken til din hjemmeside og vide, hvordan du måler på den og øger konverteringen. Yderligere vil du lære at skabe relationer til dine kunder gennem sociale medier, og hvordan du derigennem kan skabe værdi for din virksomhed.

Så vil du have mere ud af din markedsføring på internettet? Så er Online Marketing Manager-kurset lige noget for dig!

Hør underviser Carsten Guldborg Nielsen fortælle om kurset i videoen her:

Læringspunkter

SEO – søgemaskineoptimering
Søgemaskineoptimering kan stort set for alle virksomheder være et yderst givtigt indsatsområde – men det er hårdt arbejde. Det er en langsigtet strategi, hvor man skal arbejde hårdt og intelligent for at ligge blandt de øverste på Googles side 1. Og en ting er sikkert. Kommer du til at ligge øverst på Google, så vil dine konkurrenter gøre alt for at tage din plads, for det er her pengene gemmer sig! Med den rette viden kan du skabe gode og stabile resultater.

På SEO-delen af kurset lærer du at finde de søgeord, som fører brugeren ind på din hjemmeside, og du lærer, hvordan du sætter din tekst op, således at Google har nemmest ved at aflæse dine søgeord. Du lærer også at linkbuilde, om vigtigheden af de tekniske facetter på din hjemmeside samt hvad Google+ kommer til at have af betydning.

Du får en masse redskaber, så du på egen hånd kan komme rigtig langt, og du lærer at efterse og administrere de tunge tekniske opgaver, som du måske har brug for at få lavet ude i byen. Sidst lærer du, hvordan du kan understøtte din on-page SEO-indsats på andre platforme eller sociale medier, som du inddrager i din virksomheds kommunikations strategi. Det er vigtigt, at alle enkeltdele spiller sammen og understøtter hinanden, da du ellers risikerer, at en del af dit arbejde er spildt.

Adwords – betalt markedsføring på Google
Google AdWords er en af de hurtige måder, hvorpå du kan skabe trafik til din hjemmeside, som kan føre til salg eller andre konverteringer. Omvendt kan Google AdWords også være en dyr oplevelse, hvis man laver nogle af de mere gængse fejl, som koster på effekten af annoncerne. 

På kursets AdWords-del lærer du at opsætte dine AdWords-kampagner, sådan at du får mest muligt ud af dine budgetter, og du lærer, hvordan du undgår dyre fejl, som kan ødelægge jagten på de gode resultater. Du får indblik i, hvordan du kan teste og måle på dine annoncer, og hvordan du får dem optimeret til at give det størst mulige afkast.

Ydermere lærer du at benytte Google Display Network, og hvordan du effektivt med re-marketing får flere besøgende til at vende tilbage til din hjemmeside og købe dine varer. Elegant, enkelt og effektivt!

Et nyhedsbrev er ikke bare et nyhedsbrev!
Nyhedsbreve og email-markedsføring er en ”gammel” disciplin, som ofte bliver overset, men faktisk er dette medie et af dine stærkeste marketingredskaber, som virker bedst – altså hvis du gør det ordentligt.

Hvis du mener, at du kan tjene mere på dine nyhedsbreve – og det kan du – og at du mener, du ikke får det ud af dem, som du kan, og som du håber på, så er dette kursus lige noget for dig? Her på kurset skruer vi nemlig op for dit udbytte af markedsføring via emails og giver dig en masse redskaber til at nå mere præcist i mål!

At skabe et godt nyhedsbrev handler nemlig om mere end ”bare” at have et super skarpt og velformuleret budskab. Det handler også om, at du har de rigtige nyhedsbrevsmodtagere, at du manøvrerer uden om SPAM og dermed ikke ødelægger din udsendelses base. 

Det handler også om, hvor effektivt du måler på effekten af dit nyhedsbrev, og om du tager ved lære af de fejl, som du begår. Vi kigger på, hvordan du nemt kan blive klogere via at splitteste frem til bedre viden om dine modtagere, således at du kan øge dit salg eller andre mål. Og det er faktisk slet ikke svært at opnå!

Vi kigger også helt konkret på, hvordan du laver og opsætter emails i mailchimp. Vi kigger på teknikker og øvelser til at skabe det gode nyhedsbrev, som skaber de resultater, som du ønsker. Når kurset er færdigt er du go

Konverteringsoptimering og Google Analytics
Når du lærer at skaffe en masse trafik til din hjemmeside, kan du være godt kørende, men trafikken i sig selv skaber ikke salg. Mange vil opleve, at store dele af den tilgående trafik forsvinder igen, uden at der sker et salg, eller uden at virksomheden kontaktes – dvs. uden at den positive opmærksomhed konverteres til et salg.

På dette modul lærer du at måle på, hvordan og hvor godt dine marketing-indsatser virker samt hvor de eventuelt fejler. Uden at måle på dine indsatser, navigerer du i blinde, og du vil ikke kunne vide, hvilke af dine marketingstiltag, som bærer frugt. Har du en blog eller lignende, hvor det er svært at måle konverteringerne, vil du på denne del af kurset få råd om dette. Du vil samtidig lære at måle dig frem til din hjemmesides problemer, og hvordan du optimerer dine sider til at konvertere bedre gennem grundlæggende principper om brugervenlighed.

Sociale Medier – hvor præsenterer din virksomhed sig bedst?
Virksomhedernes kommunikation flytter mere og mere på nettet, og virksomheden får derfor flere og flere platforme at sprede budskaberne på. 

Til gengæld får de også tættere kontakt med kunderne og mere magt over, hvor tydeligt virksomheden skal fremstå. På denne del af kurset får du kendskab til de mest brugte sociale medier

Du lærer, hvad der er kendetegnende for hver enkelt platform, hvad de kan bruges til. Du lærer, hvordan du kommer godt i gang og opretter de bedst mulige virksomheds profiler, hvordan du samler nogle at kommunikere med, og hvordan du fastholder og aktiverer opmærksomheden.

Når du kender platformene har du nu den viden der skal til for at vælge det rette miks af sociale platforme, der passer til din virksomhed, dit produkt og dine mål. Heriblandt hvad der definerer det helt rigtige indhold, hvad der passer til dit formål, frekvensen af opslag samt hvilke forskellige typer opslag du skal bruge samt hvornår. Vi sørger for at hjælpe dig med at forstå og fastholde, hvor du er på vej hen, hvorfor du vil derhen, og hvad dit endelige mål er.

Content Marketing 
Content marketing er lige nu et buzz-word. Og det er der god grund til. Content marketing kunsten handler om at kommunikere med dine kunder og potentielle kunder uden at "sælge" direkte. Content henviser nemlig til, at man skal skabe kvalitets indhold, der informerer bedst muligt om virksomheden. Content har sådan set altid eksisteret, i gamle dage talte vi om brochurer, bøger, plakater, flyers, annoncer, artikler. Digitalt taler vi om blogs, nyhedsbreve, apps., websites, landingpages, webinars, podcasts og meget mere. På kurset vil I få et overblik over content marketing og få gode råd, redskaber samt øvelse i at producere content, som virker.

Målgruppe for kurset
Du har grundlæggende IT kendskab og arbejder (eller interesserer dig for) marketing, kommunikation og formidling.

Der udstedes kompetencegivende kursusbevis + et supplerende bevis.


Underviser på kurset:


Carsten Guldborg Nielsen
Carsten er uddannet inden for markedskommunikation med speciale i online marketing, men har samtidig en solid fod inde i den trykte verden. Carsten startede sit marketings-firma MarCom i 2005, hvor han derigennem har varetaget mange forskellige opgaver for mange forskellige typer og størrelser af virksomheder. Gennem hans arbejde har han været i berøring med firmaer som Apple, Philips og Samsung, men har også hjulpet de mindre og lokale virksomheder. Carsten har siden 2005 ligeledes været indehaver af e-handlen hjemogstil.dk, og har derved også marketingserfaring fra den ”anden” side af bordet. Han har derigennem oplevet mange af de samme marketingsudfordringer, som kursisterne selv vil stå over for, og han kan derfor direkte vejlede ud fra hans egen og lignende erfaring, som har primært fokus i Seo, Adwords, Email-marketing, Online optimering og meget andet. Hans sidste nye projekt er hans eget galleri, Galleri-Guldborg.dk, som hurtigt har fået sig solidt etableret på Facebook. Hans håndmalede malerier bærer præg af hans kreative evner på computeren, som kreativt bliver formidlet på lærredet med oliemaling og pensel.
AMU-nr Fag Dage
47301 Tekster til nettet - formulering og opbygning 2
47293 E-mail til jobbrug 2
40814 Søgemaskineoptimering af digital kommunikation 1
46779 Design - Målgruppe og budskab 1
46729 Webdesign - Websitets strukturelle opbygning 2
49039 Produktionsplanlægning af kommunikationsløsninger 2

Fordelagtige deltagervilkår

Hvis du er i job og har uddannelse til og med faglært niveau, kan din arbejdsgiver under kurset opnå VEU-godtgørelse op til 871 kr. pr. dag. Hvis du har mere end 120 km til skolen, kan du/din arbejdsgiver opnå tilskud til indlogering i Aalborg 500 kr. pr. døgn og derudover tilskud til transport.

Læs mere om dine tilskudsmuligheder her på siden.

Tilskud og økonomi

Økonomi

De allerfleste kurser hos TECHCOLLEGE er AMU-kurser. AMU er en forkortelse for ArbejdsMarkedsUddannelse og er kompetencegivende voksenuddannelse. Du kan deltage i AMU-kurser under fordelagtige vilkår, fordi Undervisningsministeriet yder økonomisk støtte. Læs om dine muligheder herunder.

Er du i job eller selvstændig, og har du uddannelse til og med faglært niveau, gælder følgende:

Kursusprisen kan ses under det enkelte kursus. Du eller din arbejdsgiver skal betale den lave sats. Der kan opnås VEU-godtgørelse (løntabsgodtgørelse) på kr. 881 pr. dag svarende til fuld dagpengesats (2019). Der kan maksimalt opnås VEU-godtgørelse til 10 ugers AMU-kurser inden for en 12 måneders periode, og der kan maksimalt opnås VEU-godtgørelse op til 3 gange på samme AMU-mål inden for en 12 måneders periode.
Hvis du har mere end 120 km t/r fra dit hjem til skolen, kan du få tilskud til mad og overnatning på et CVR-registreret overnatningssted. Du skal selv booke og betale for mad og overnatning. Efter kurset kan du få refunderet op til 500 kr. pr. døgn for dokumenterede udgifter. Dette gøres via Skolernes Digitale BlanketFlow: www.sdbf.dk. Desuden gives der et tilskud til din transport (uanset transportmiddel) på kr. 0,98 pr. km efter de første 24 km. Dette søges sammen med VEU-godtgørelsen.

Er du i job eller selvstændig, og har du en kort videregående eller videregående uddannelse, gælder følgende:

Kursusprisen kan ses under det enkelte kursus. Du eller din arbejdsgiver skal betale den høje sats. Der er ingen tilskud fra Undervisningsministeriet, derfor opkræves den fulde kursuspris. Der er ikke mulighed for VEU-godtgørelse (løntabsgodtgørelse), ligesom indkvartering, forplejning og transport er for egen regning. 

Hvis du ikke har brugt din videregående uddannelse indenfor de seneste 5 år, betragtes den som forældet, og du har derfor mulighed for at søge tilskud til mad og overnatning samt VEU-godtgørelse (se vejledningen ovenfor under ”uddannelse til og med faglært niveau”). Du skal dog stadig betale den fulde kursuspris.

Er du ledig med ret til 6 ugers jobrettet uddannelse gælder følgende:

Det er for dig som ledig med ret til 6 ugers jobrettet uddannelse gratis at deltage i AMU-kurser. I forbindelse med tilmelding skal du oplyse TECHCOLLEGE om kontaktoplysninger til den a-kasse, der skal bevilge dig de ønskede kurser.
Hvis du har mere end 120 km t/r fra dit hjem til skolen, har du ret til tilskud til mad og overnatning på et CVR-registreret overnatningssted. Du skal selv booke og betale for mad og overnatning. Efter kurset kan du få refunderet op til 500 kr. pr. døgn for dokumenterede udgifter. Dette gøres via Skolernes Digitale BlanketFlow: www.sdbf.dk. Desuden kan du søge tilskud til din transport (uanset transportmiddel) på kr. 0,98 pr. km efter de første 24 km. Dette søges på blanket AB421, der skal indsendes til din a-kasse. Du finder link til blanketten her: https://info.jobnet.dk/blanketter

Er du ledig, og tager du uddannelse som led i en jobplan, gælder følgende:

Det er for dig som ledig, der ønsker at deltage på uddannelse som led i en jobplan, gratis at deltage i AMU-kurser. I forbindelse med tilmelding skal du oplyse TECHCOLLEGE om kontaktoplysninger på din jobcentersagsbehandler, som skal bevilge dig de ønskede kurser. Hvis du har mere end 120 km t/r fra dit hjem til skolen, skal du før kursusstart træffe aftale med dit Jobcenter om at bevilge og betale for dine udgifter til mad og overnatning. Desuden kan du søge tilskud til din transport (uanset transportmiddel) på kr. 0,98 pr. km efter de første 24 km. Dette søges på blanket AB421, der skal indsendes til din a-kasse. Du finder link til blanketten her: https://info.jobnet.dk/blanketter

Finansiering via Kompetenceudviklingsfonde
Kompetencefondene er et tiltag i de fleste overenskomster, der kan betyde, at din arbejdsgiver allerede indirekte har betalt for kurset! Du kan søge om tilskud til efteruddannelse via kompetencefonde. Fondene er et resultat af overenskomstfornyelsen og giver mulighed for at søge om tilskud til selvvalgt efter- og videreuddannelse. Du kan bruge op til to uger om året på selvvalgt uddannelse, og du kan søge kompetencefondene om tilskud til kursusgebyr, lønrefusion og indlogering. Spørg om mulighederne på din arbejdsplads.

Privatpersoner
Hvis du tilmelder dig som privatperson, er der er ingen tilskudsmuligheder.

Ovenstående er lovgivning, og satserne er gældende i 2019. Der tages forbehold for eventuelle lovændringer.

Tilmeldingsprocedure

Tilmelding hvis du er i job eller selvstændig:

Du eller din arbejdsgiver står selv for kursustilmeldinger og ansøgning om VEU-godtgørelse og tilskud til befordring ved AMU-kurser. Dette gøres via portalen www.efteruddannelse.dk.
Når du klikker "Tilmeld" på en kursusside, bliver du automatisk linket videre til www.efteruddannelse.dk

TECHCOLLEGE står gerne til rådighed med vejledning i brugen af www.efteruddannelse.dk

Du kan komme godt fra start med denne vejledning til tilmelding og søgning af VEU-godtgørelse.
Mangler du en digital signatur, kan du bestille en gratis her.

Tilmelding hvis du er ledig:

Hvis du er ledig, skal du blot klikke på ”tilmelding” på kurset på vores hjemmeside og svare nej til, at du er i job. Herefter skal du udfylde tilmelding. Husk at skrive kontaktoplysninger på din jobcentersagsbehandler i bemærkningsfeltet. Vi sørger efterfølgende for at sende aktuelle blanketter til dig, dit Jobcenter og A-kasse.

Du er altid velkommen til at kontakte administrationen i OfficeTeam, hvis du har spørgsmål. 

Indkaldelse:

Ved tilmeldingen vælger du/din arbejdsgiver selv, om indkaldelsen til kurset skal sendes til enten dig eller din arbejdsgiver, ligesom du/din arbejdsgiver selv vælger, om indkaldelsen skal sendes pr. e-mail eller pr. post. Hvis der er valgt post, bliver indkaldelsen sendt til e-boks.

 

Betalingsbetingelser og afbudsregler

Betalingsbetingelser og afbudsregler

Husk at overholde betalingsfristen, der fremgår af fakturaen. Din betaling er afgørende for skolens statstilskud. Såfremt din betaling udebliver, er vi nødsaget til at opkræve dig den fulde kursusafgift.

Afbuds- og udeblivelsesafgift:

Hvis du framelder dig kurset senere end en uge før kursusstart:
1. For kurser med en varighed på op til 37 lektioner, betales 1.500 kr.
2. For kurser med en varighed på mere end 37 lektioner, betales 2.500 kr.

Hvis du udebliver fra kurset, uden at give kursusafdelingen besked:
1. For kurser med en varighed på op til 37 lektioner, betales 2.500 kr. for udeblivelse fra kursets første dag.
2. For kurser med en varighed på mere end 37 lektioner, betales 3.500 kr. for udeblivelse fra kursets første dag.

Du kan fritages for at betale afgiften, hvis:
1. Arbejdsgiver dokumenterer, at udeblivelse eller framelding skyldes et forhold, der i medarbejderens ansættelsesforhold er lovligt forfald.
2. Arbejdsgiver erstatter en tilmeldt medarbejder der bliver forhindret med en anden.
3. Kurset aflyses på uddannelsesstedets foranledning.
4. Arbejdsgiver har betalt en tillægspris for afholdelse af kurset, der aflyses på uddannelsesinstitutionens foranledning.

Ændringer og forbehold
Vi forbeholder os ret til at aflyse annoncerede kurser, såfremt der ikke er et tilstrækkeligt antal deltagere.

 

Overnatning

Overnatning

Et kursusophold i Aalborg kan give dig mange oplevelser alene eller sammen med andre kursusdeltagere.

Hvis du har mere end 120 km t/r fra dit hjem til skolen, og hvis du i øvrigt opfylder betingelserne, kan du få refunderet op til kr. 500 pr. døgn for dokumenterede udgifter til mad og overnatning. Ønsker du at læse yderligere om reglerne/bekendtgørelsen vedr. tilskud til mad og overnatning kan det gøres her.

Sådan gør du:

  • Du skal selv booke og betale for mad og overnatning (det SKAL være et CVR-registreret overnatningssted).
  • Du får ikke tilskud til mad og overnatning i weekender mellem to kursusuger.
  • Du kan få overnatning fra dagen før kursusstart, hvis det er rimeligt i forhold til kursusdeltagelsen.
  • Ved ankomst dagen før kursusstart gives der ikke tilskud til kost.

Book eventuelt overnatning hos: 

Kompas Hotel Aalborg, Østerbro 27, 9000 Aalborg, tlf. 9812 1900

First Hotel Aalborg, Rendsburggade 5, 9000 Aalborg, tlf. 9810 1400

Phønix Hotel - Aalborg, Vesterbro 77, 9000 Aalborg, tlf. 9812 0011

CABINN, Fjordgade 20, 9000 Aalborg, tlf. 9620 3000

(Book telefonisk og husk at nævne, at du skal på kursus på TECHCOLLEGE).

Andre overnatningsmuligheder – se: http://www.visitaalborg.dk/aalborg/turist

 

Hvis det valgte overnatningssted ikke tilbyder morgenmad, kan du købe både morgenmad, frokost og kaffe/kage til fornuftige priser i skolens kantine.

 

Dokumentation:

På den originale faktura for overnatningen skal anføres:

  • Fulde navn og adresse på overnatningsstedet.
  • Kvittering fra overnatningsstedet for modtagelse af betalingen.
  • Dit navn.
  • Overnatningsperiodens start- og slutdato skal fremgå.

Refusion foregår via dette link:   

www.sdbf.dk 

Se vejledning her.

Der tages forbehold for ændringer i gældende lovgivning.

Privatpersoner
Hvis du tilmelder dig som privatperson, er der er ingen tilskudsmuligheder.

Kontakt

Berit Godsk Norre
Uddannelsessekretær
Birgitte Boe
Uddannelseskonsulent