Rekrutteringsprocessen

 

Når du søger et job på en af TECHCOLLEGEs afdelinger, forløber rekrutteringsprocessen i følgende fem trin:

1. Send din ansøgning elektronisk
Du skal sende din ansøgning via vores elektroniske rekrutteringssystem, som du finder et link til i bunden af hvert stillingsopslag. Klik på linket, vedhæft dine filer og send din ansøgning.

2. Behandling af ansøgninger
Efter ansøgningsfristens udløb gennemgår den ansættende chef og medarbejderrepræsentanterne de indkommende ansøgninger og beslutter, hvilke ansøgere de ønsker at se til en samtale. Alle ansøgninger behandles fortroligt.

3. Samtale og eventuel personprofil
De ansøgere som inviteres til samtale, indkalder vi via deres mailadresser. Til nogle stillinger anvender vi en personprofil forud for en eventuel 2. samtale. Personprofilen udføres af en certificeret konsulent og er et bidrag til at vurdere, hvordan ansøger og job passer sammen.

4. Ansættelse
Efter samtalen(-erne) træffer chefen i samarbejde med medarbejderrepræsentanterne beslutning om, hvilken ansøger de ønsker at ansætte. Ansættelse sker efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomster.

5. Afslag
Vi giver afslag til alle ansøgere, som ikke bliver ansat i den ledige stilling. Det kan enten være et mundtligt afslag eller pr. mail. Har du spørgsmål til et afslag, kan du henvende dig til den ansættende chef.